Tuuteri Eero

in memoriam

Tuuteri Eero 1921 - 2017

Eero  on poistunut joukostamme 29.5.2017 Hämeenlinnassa. Hän oli syntynyt Helsingissä 7.11.1921 ja oli ammatiltaan metsänhoitaja ja saanut ylimetsänhoitajan arvon, joten voi hyvin arvata, että metsä oli hänelle tärkeä elementti. Hän oli innokas sienestäjä, marjojen poimija, metsästäjä ja ennen kaikkea suunnistaja.

Tarmon suunnistajiin Eero liittyi vuonna 1973 muuttaessaan Hämeenlinnaan. Ennen Tarmoa hän edusti Virtain Urheilijoita. Erityisesti Eero menestyi  tämän jälkeen veteraanisarjoissa saaden useita sarjavoittoja  ja  SM-mitaleja samoin kuin rankinlistan kärkisijoja.

MM –suunnistusmatkoja Eerolle kertyi useita. hienoin saavutus tuli Unkarin Pecsissä vuonna 2011, jolloin hän saavutti  kaksi maailmanmestaruutta. Tämä oli mieliin painuva tilaisuus niille 20:lle tarmolaisella, jotka saivat juhlia Eeron menestystä yhdessä  vietetyllä illalla mitalijuhlien merkeissä paikan päällä. Lisäksi Eero on saanut kaksi MM-pronssia, joista toinen tuli Rukan kotimaisissa kilpailuissa.

Me muistamme Eeron  aina huomaavaisena ja hienona seuratoverina yhteisillä kilpamatkoillamme mm. monilla rastipäivillä joita saimme yhdessä viettää. Hänellä riitti vielä omien kilpavuosienkin jälkeen kiinnostusta seuramme jäsenten  menestykseen. Aina saimme häneltä jäsenille lämpimiä terveisiä ja kannustusta.

Tarmolaiset tulevat aina muistamaan hänet hienona ja huomioonottavana seuratoverina ja taitavana suunnistajana. Tulemme kaipaamaan häntä ja hänen kannustavaa olemustaan ja esimerkkiään.

Kalevi Kuusisto