Seuran esittely

Hämeenlinnan Tarmon suunnistusjaosto on Hämeenlinnan suurimman yleisseuran toinen toimivista jaostoista yhdessä yleisurheilujaoston kanssa.

Suunnistusjaoston toimintaa ohjaa johtokunta puheenjohtajan kanssa. Johtokunnan yhteystiedot löytyvät Jaosto 2022-sivulta.

Suunnistusjaostossa on jäseniä reilu sata, joista kilpailulisenssin lunastaneita vuonna 2021 oli reilu 20.

Jaoston suunnistajille ominaista on hyvässä yhteishengessä liikkuminen ja kisaileminen. Vuosittain Venlojen ja Jukolan lisäksi on käyty perheviesteissä niin Halikossa kuin 25Mannassakin.

Suuri osa jaostolaisista on sellaisia, jotka eivät käy kilpailuissa. Tämä erittäin tärkeä osa hyvää porukkaamme mahdollistaa vuodesta toiseen kilpailujen ja torstairastien järjestämisen,aikuisten suunnistuskoulun ohjaamisen ja tahdikkaan ja reippaan jumpparyhmän muotoutumisen. Lisäksi pelastuspalvelutoiminnassa ollaan aktiivisesti mukana. Vuosittain Tarmon kuntorasteilla liikkuukin keskimäärin lähes 300 suunnistajaa/ tapahtunma!

Tarmon toiminnan periaatteena ovat kasvatuksellisuus, monipuolinen liikunta sekä  kilpailutoiminta. Seurassa on mahdollisuus liikkua harraste- liikunta ja kilpaurheilutasoilla.

Tervetuloa mukaan toimintaan!