kilpailuohjeet

Kilpailuohjeet

HOV 17.6.2010

Säännöt: Kilpailussa noudatetaan SSL:n sääntöjä ja kilpailun järjestäjän antamia erillisohjeita.

Kilpailunjohtaja: Jouni Heikkilä, HauSi

Ratamestari: Hannu Lähteenmäki, HlT

Valvoja: Kalevi Heiskanen HlS

Tuomarineuvoston pj. Kalle Virtanen HlS

jäsenet

Sarjat

Viisiosuuksinen viesti:
1. osuus H/D14,
2.osuus H/D10RR,
3. osuus H/D12RR,
4.osuus H/D12TR,
5.osuus H/D16.

Joukkueessa on oltava vähintään kaksi tyttöä. Joko ensimmäisen tai viimeisen osuuden (tai molempien) viestinviejän on oltava tyttö. Viestissä on hajonta ensimmäisellä ja viimeisellä osuudella.

Matkat
1. osuus 3,1 km
2. osuus (RR) 2,0 / 1,6 km
3. osuus (RR) 2,0 / 1,6 km
4. osuus (TR) 1,6 km
5. osuus 3,9 km

Kartta: Suunnistuskartta 1:10000/ käyräväli 5 m. ATK tuloste, 6/2010

Lähtö: Klo 18.00

Siirtyminen lähtöön / vaihtoon:

• Kaikki kilpailijat siirtyvät lähtö/vaihtoalueelle emit luennan kautta, jossa luetaan järjestelmään kilpailijan emit-kortin numero. Välittömästi tämän jälkeen suoritetaan emit-nollaus, ja sen jälkeen kilpailija voi siirtyä lähtö ja verryttelyalueelle.
  • Ensimmäisen osuuden kilpailijat voivat siirtyä verryttelyalueelle klo 17.40 alkaen, ja muiden osuuksien juoksijat hyvissä ajoin ennen omaa vaihtoaan.
  • Huom! Kilpailija ei saa mennä lähtö/vaihtoalueelle mistään muualta kuin emit luennan kautta.

Yhteislähtö: Kilpailun voittajajoukkueen tultua maaliin suoritetaan vielä maastoon pääsemättömien osalta yhteislähtö kuuluttajan ohjeiden mukaan.

Moottoriradan kautta juokseminen SALLITTU KILPAILUN AIKANA!

Vaihto/Maali:

• Viimeiseltä rastilta johtaa viitoitus vaihtoon/maaliin. Kilpailussa käytetään maali/vaihtoleimausta. Jokaisen on leimattava ennen kartan luovutusta. Ankkuriosuudella joukkueiden järjestys ratkeaa maalilinjalla, ei leimauksessa.
  • Vaihtoleimauksen suoritettuaan kilpailija luovuttaa karttansa, ja jatkaa karttatelineelle, josta ottaa oman joukkueensa kartan, jatkaa vaihtopuomille, jossa antaa kartan seuraavan osuuden juoksijalle. Tämän jälkeen kilpailija siirtyy leimantarkistukseen.
  • Ankkuriosuuden juoksija siirtyy suoraan kartan luovutuksen jälkeen leimantarkistukseen.

Itkumuuri: Mikäli kilpailijan leimauksissa on epäselvyyksiä, kilpailija selvittää tulospalvelun kanssa tilanteen.

Kilpailumateriaali

Kilpailunumerot ja hakaneulat sekä Emit-tarkistusliuskat ovat infossa seuroittain kirjekuorissa.

Vuokratut emit-kortit jaetaan infosta. Vuokra 3€. Vuokrakortit on kisan jälkeen ehdottomasti palautettava infoon. Palauttamattomasta emit-kortista peritään 50€.

Kaikki kilpailijat käyttävät numeroa seuraavasti:

• 1 osuus numerot 101 – 158
  • 2. osuus numerot 201 – 258
  • 3. osuus numerot 301 – 358
  • 4. osuus numerot 401 – 458
  • 5. osuus numerot 1 – 58

Eli ankkureilla on varsinainen joukkuenumero, muilla osuuksilla ensimmäinen numero ilmoittaa osuuden ja kaksi seuraavaa joukkuenumeron.

Numerot ja hakaneulat palautetaan maalissa.

Rastimääritteet Rastimääritteet ovat kartoissa.

Rastit Rastit on merkitty maastoon oranssi–valkoisin rastilipuin. Mallirasti kilpailukeskuksessa.

Siimari Karttaan piirretty reitti on merkitty maastoon yhtenäisellä valkoisella muovinauhalla, pituus 2 km

Keskeyttäneet Keskeyttäneet juoksevat maalin läpi, ja antavat vaihdossa normaalisti kartan seuraavalle (joukkueen viesti voi jatkua keskeytyksestä huolimatta).

Ensiapu Ensiapulaukut kilpailukeskuksessa,

WC : Vessat ovat moottoriradan huoltorakennuksessa.

Pesu: Suihkut / pukeutumistilat sijaitsevat moottoriradan huoltorakennuksessa. Ei suunnistusjalkineissa sisälle

Palkinnot: Kilpailussa palkitaan viisi (5) parasta joukkuetta esinepalkinnoin. Lisäksi kolme parasta joukkuetta saavat aluemestaruusmitalin.

HAUSKAA VIESTI-ILTAA T:Hauhon Sisu ja Hämeenlinnan Tarmo